اسپاسم قلب چیست؟

اسپاسم قلبی می تواند جریان خون را به بخشی از قلب کاهش یا مسدود کند. اگر اسپاسم زیاد طول بکشد، ممکن است  فرد دچار درد قفسه سینه (آنژین صدری) و یا حتی حمله قلبی شود.

چه زمانی ریتم ضربان قلب خطرناک است؟

ضربان قلب تعداد دفعاتی است که قلب در یک دقیقه می‌زند. ضربان قلب همیشه ثابت نمی ماند. حتما متوجه شده اید که گاهی اوقات ممکن است در پاسخ به چیزهایی مانند سطح فعالیت و وضعیت احساسی ضربان قلب تغییر کند.

نارسایی احتقانی قلب چیست؟

نارسایی احتقانی قلب به معنای توقف کار قلب نیست. اما، یک بیماری جدی است که در آن قلب به طور موثر خون را در اطراف بدن پمپ نمی کند. همه ما این موضوع را بخوبی می دانیم که بدن به عملکرد پمپاژ قلب برای رساندن خون غنی از مواد مغذی و اکسیژن به هر یک از سلول های خود متکی است.

عوارض قلیان در بروز بیماری قلبی!

مصرف قلیان و مصرف دخانیات به تنهایی می‌توانند باعث ایجاد سکته مغزی و موجب تشدید عوارض بیماری های دیگر فرد شود. شخصی که روزی ۱۰ نخ سیگار به مدت ۱۰سال کشیده باشد سه برابر فرد معمولی که اصلا سیگار نمی‌کشد در معرض خطر سکته قلبی است.

اختلال تیروئید در عملکرد قلب و عروق!

تیروئید غده ای در پایه گردن قرار دارد و هورمون هایی را آزاد می کند که نحوه استفاده از انرژی کل بدن را کنترل می کنند و بر روی مجموعه ای از اندام ها در سراسر بدن از جمله قلب تأثیر می گذارد.

Call Now Button